Przejdź do treści
Uwaga! została włączona wersja kontrastowa
Człowiek  To się liczy
 

Administracja publiczna


ZAPISZ SIĘ


W razie pytań zachęcamy do kontaktu:

ZADZWOŃ TERAZ   FORMULARZ KONTAKTOWY

O kierunku

Prawidłowe funkcjonowanie i organizacja w administracji publicznej wymaga kierunkowej wiedzy w tym zakresie. Specyfika działalności administracji publicznej dzieli się na dwie sfery: rządową i samorządową. Należy podkreślić, że administracja publiczna nie jest ustawodawstwem ani sądownictwem. Jest natomiast działalnością państwa, w ramach której realizowane są zadania w zakresie władzy wykonawczej, spraw publicznych, w tym zaspokajania potrzeb zbiorowych i indywidualnych obywateli.

W ramach administracji rządowej są to kwestie krajowe, natomiast w zakresie administracji samorządowej rozpatrywane są sprawy regionalne.

Kierunek uzyskał dofinansowanie z BUR – SPRAWDŹ
Więcej informacji znajdziesz na naszej stronie - LINK

Cel studiów:

Celem studiów podyplomowych Administracja Publiczna jest zapoznanie uczestników z zasadami funkcjonowania administracji publicznej w jej dualistycznym modelu sfery rządowej, w tym terenowej i samorządowej. Zasadniczym elementem będzie wykształcenie u słuchacza umiejętności analizy struktury administracji publicznej i jej funkcjonowania w obszarach takich jak: wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach, tworzenie prawa miejscowego, w tym budżetowego, finansowanie zadań publicznych, gospodarki komunalnej i działalności wykraczającej poza zadania o charakterze użyteczności publicznej, prawa pracy w administracji publicznej.

Ukończenie studiów pozwala na uzyskanie kwalifikacji Specjalisty administracji publicznej – kod zawodu 242217 w „Kwalifikacji zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy” zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 07 sierpnia 2014r.

Adresaci:

  • Studia podyplomowe Administracja Publiczna  skierowane są do obecnych lub przyszłych pracowników administracji publicznej, w tym osób pracujących w jednostkach samorządowych, rządowych oraz terytorialnych. Zapraszamy wszystkie osoby, które pragną pogłębić swoją wiedzę z zakresu prawa administracyjnego, finansów i zamówień publicznych oraz chcące zdobyć praktyczne umiejętności potrzebne do pracy w jednostkach samorządowych i rządowych. Słuchaczami studiów mogą być osoby posiadające wyższe wykształcenie bez względu na ukończony wcześniej kierunek.

Atuty: 

  • W trakcie prowadzonych zajęć słuchacze maja okazję zapoznać się z organizacją i funkcjonowaniem administracji publicznej,
  • Słuchacze zyskują umiejętności potrzebne do rozwiązywania problemów, które mogą pojawić się w procesie rozstrzygania spraw administracyjnych,
  • Podczas zajęć przekazywana jest wiedza dotycząca działania administracji rządowej i samorządowej, sądowej kontroli administracji oraz prawa finansowego,
  • Słuchacze poznają zasady tworzenia prawa miejscowego,
  • W ramach odbywających się wykładów przybliżona zostaje tematyka postępowania egzekucyjnego.

Absolwent studiów:

  • Osoba kończąca studia podyplomowe Administracja Publiczna potrafi podejmować samodzielnie decyzje administracyjne oraz prowadzić postępowania,
  • Sprawnie porusza się w tematyce związanej z funkcjonowaniem w strukturze administracyjnej,
  • Jest przygotowany do pracy zawodowej w strukturach administracji publicznej,
  • Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę w praktyce podczas stosowania prawa handlowego i cywilnego na różnych poziomach struktury administracyjnej.
  • Zyskuje umiejętność przeprowadzenia kontroli administracyjnej oraz postępowania egzekucyjnego,
  • Nabywa podstawową wiedzę potrzebną do przeprowadzenia procesu zamówień publicznych.

Metody pracy:

  • mini wykład, prezentacja,
  • aktywne ćwiczenia szkoleniowe,
  • dyskusja,
  • studium przypadku (Case study).

Program

W programie studiów m.in:

  • Ustój administracji centralnej
  • Ustrój administracji terenowej
  • Współdziałanie administracji samorządowej i rządowej, w tym na rzecz zrównoważonego rozwoju 
  • Zasady tworzenia prawa miejscowego 
  • Podstawowe zagadnienia prawa administracyjnego
  • Gospodarka komunalna
  • Postępowanie administracyjne i postępowanie przed sądem administracyjnym
  • Postępowanie egzekucyjne
  • E-administracja
  • Profesjonalna obsługa petenta w urzędzie
  • Prawo budowlane i zagospodarowanie przestrzenne z uwzględnieniem zasady ładu przestrzennego i zrównoważonego rozwoju
  • Rola administracji publicznej w kształtowaniu zrównoważonego rozwoju w zakresie ochrony środowiska
  • Prawo cywilne i handlowe w działaniach administracji publicznej
  • Finanse publiczne
  • Elementy prawa zamówień publicznych
  • Zatrudnienie w administracji publicznej
  • Budowanie strategii rozwoju miasta i regionu z uwzględnieniem zrównoważonego rozwoju i rozwoju zielonych kompetencji
  • Kontrola administracji publicznej
  • Ochrona danych osobowych
  • Dostęp do informacji publicznej

Czas trwania studiów:

  • 2 semestry;
  • 190 godzin dydaktycznych 

Data pierwszych zajęć:

  • 24.10.2024

Organizacja zajęć:
Zajęcia odbywają się raz w tygodniu (czwartek), sporadycznie w inny dzień tygodnia w godzinach 16:30-20:30

 ZAJĘCIA ONLINE: 

Studia podyplomowe realizowane przez AH prowadzone będą w 100%  trybie on-line (poprzez platformę ClickMeeting, Zoom, Moodle), pozwalającymi na uczestnictwo w spotkaniu z każdego miejsca na świecie.

Warunki zaliczenia:
Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych  jest uzyskanie ocen pozytywnych z egzaminów i zaliczenie wszystkich przedmiotów określonych w programie studiów. Brak egzaminu końcowego.

Dokument potwierdzający ukończenie studiów:
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych.

 

Kadra dydaktyczna

Kadra dydaktyczna:

Kadrę dydaktyczną stanowią pracownicy naukowi Akademii Humanitas, pracownicy naukowi Wydziału Prawa Uniwersytetu Śląskiego, Katedry Europeistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego, radcy prawni, sędziowie, specjaliści prawa europejskiego a także przedstawiciele władz samorządowych.

Wśród kadry m.in.:

dr Bożena Wroniszewska-Drabek

Doktor nauk społecznych, adiunkt w Instytucie Nauk Prawnych AH, starszy wykładowca w Instytucie Nauk o Polityce i Administracji na Uniwersytecie Opolskim. Autorka i współautorka kilkunastu publikacji o charakterze naukowym w zakresie administracji publicznej i samorządu terytorialnego, koncentrująca się na tematyce: zarządzania miastem, efektywnego planowania kampanii wyborczych, marketingu politycznego i marketingu terytorialnego. Nie boi się mówić o systemie wyborczym, strategii, rywalizacji i biznesie w polityce.  Od blisko 15 lat związana ze szkolnictwem wyższym na rynku polskim. Dzięki wiedzy, kompetencjom i umiejętnościom pomaga ludziom i instytucjom osiągać zaplanowane cele – głównie jeden – sukces. Ten wymaga talentu i charakteru. Słucha uważnie siebie, mocno obserwując otoczenie. Obecnie Pełnomocnik Dziekana ds. studiów w Akademii Humanitas, menedżer, doradca ds. kształcenia. Jej motto brzmi: Jeśli możesz sobie coś wymarzyć, możesz to zrobić.

  

dr hab. prof. AH Magdalena Gurdek

Doktor habilitowany nauk prawnych, profesor Akademii Humanitas, Prorektor ds. kształcenia, radca prawny, wykładowca akademicki. Dyrektor Centrum Awansów Naukowych AH oraz Przewodnicząca Rady Dyscypliny Nauki Prawne AH. Członek Rady Naukowej Stowarzyszenia Badań nad Źródłami i Funkcjami Prawa „FONTES”. Specjalizuje się w problematyce szeroko pojętego prawa i postępowania administracyjnego, w szczególności prawa samorządu terytorialnego. Uczestniczka blisko 200 konferencji naukowych, w tym międzynarodowych, podczas których wygłosiła kilkadziesiąt referatów, prezentując wyniki prowadzonych przez siebie badań. Autorka blisko 200 publikacji (w tym monografii) i opracowań naukowych, kierownik licznych projektów badawczych.

dr Jarosław Rokicki

Doktor nauk ekonomicznych, wieloletni pracownik samorządowy i naukowy (z 24 letnim doświadczeniem pracy w zamówieniach publicznych). Przewodniczący Komisji ds. Zamówień Publicznych w Śląskim Związku Gmin i Powiatów w Katowicach oraz członek Zarządu Forum Zamówień Publicznych w Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej im. Regulskiego w Katowicach . Odznaczony brązowym medalem przez Prezydenta RP za wieloletnią służbę
w administracji publicznej, a także Laurem Śląskiego Związku Gmin i Powiatów za zasługi dla samorządowej współpracy. Praca zespołu, którym kieruje w  JST została doceniona otrzymaniem nagrody  w ogólnopolskim konkursie: Ekspert Zamówień Publicznych 2023 w ramach kategorii specjalnej: zamawiający o wysokim poziomie profesjonalizacji zorganizowanym przez Ministerstwo Rozwoju i Technologii w partnerstwie  z Urzędem Zamówień Publicznych. Autor licznych publikacji (zwartych i artykułowych) z zakresu prawa samorządowego i polityki społecznej. Prowadzone zajęcia z zamówień publicznych dla organizacji pozarządowych
w ramach studiów MBA  na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach.

 

 

Opłaty

Atuty:
  • Niezmienne czesne
  • Brak dodatkowych opłat (np. za materiały szkoleniowe, egzaminy, egzamin końcowy)
  • Brak opłaty wakacyjnej
  • Możliwość płatności w 12 ratach (nie powoduje zwiększenia ceny studiów)

Wariant płatności

Cena studiów

Płatność 
12 rat

Cena regularna

4 800 zł

400 zł

Absolwenci i studenci Humanitas
20% 

3 840 zł

320 zł

Bonifikata terminowa 500 zł
do dnia 13.04.2025 r.

4 300 zł

11 x 360 zł
1 x 340 zł

 

 

 Najniższa cena w okresie 30 dni przed obniżką 3 360 zł 

 

Rekrutacja

Etapy rekrutacji

 1. Wypełnij i wydrukuj  kwestionariusz online 

2. Skompletuj następujące dokumenty:
(Komplet wymaganych dokumentów może różnić się w zależności od kategorii studiów podyplomowych)

  • Wydrukowany kwestionariusz (on-line)
  • Kserokopię dyplomu ukończenia studiów wyższych (oryginał dyplomu należy przedstawić do wglądu)
  • Dowód osobisty (należy przedstawić do wglądu w celu potwierdzenia tożsamości podczas zapisu osobistego, nie kserować)
  • Potwierdzenie dokonania wymaganych wpłat.

3. Dokonaj opłat za studia:​
(wpłat należy dokonywać z wpisanym czytelnie imieniem, nazwiskiem oraz adresem)

  • opłata rekrutacyjna - 85 zł,

KONTO
Akademia Humanitas
ING Bank Śląski S.A. II Oddział w Sosnowcu
24 1050 1360 1000 0008 0337 9932

 

4. Wybierz formę podpisania umowy finansowej.

Wariant 1
Skompletowane dokumenty dostarcz osoboście do punktu rekrutacyjnego w siedzibie Akademii Humanitas w Sosnowcu

Wariant 2
Skompletowane dokumenty wyślij na adres e-mail: podyplomowe.rekrutacja@humanitas.edu.pl i oczekuj kontaktu od nas.
Po zweryfikowaniu dokumentacji otrzymasz od nas umowę finansową i dalsze szczegółowe informacje. 

 *W przypadku zapisu ONLINE na wybrany kierunek proszę o wysłanie skanów wymaganych dokumentów jako standardowe załączniki PDF  (zdjęcia dokumentów nie są przyjmowane do dokumentacji).

 

 

W razie pytań zachęcamy do kontaktu!

Punkt Rekrutacyjny
ul. Kilińskiego 43, Sosnowiec
tel. 032 - 36 - 31 - 206
e-mail: podyplomowe.rekrutacja@humanitas.edu.pl