O kierunku
Studia podyplomowe na kierunku integracja sensoryczna umożliwią Ci zdobycie interdyscyplinarnej wiedzy dotyczącej zagadnień współczesnej edukacji i rehabilitacji osób z zaburzonym rozwojem sensomotorycznym. Dzięki nim zdobędziesz i rozwiniesz kompetencje w zakresie diagnozowania, a także zapoznasz się z zasadami postępowania terapeutycznego, w tym w zakresie terapii ręki.
Program studiów integracja sensoryczna pozwala rzetelnie przygotować przyszłych absolwentów tego kierunku do pracy terapeutycznej polegającej na diagnozowaniu, jak również terapii dzieci z zaburzeniami o podłożu sensomotorycznym. Został opracowany przez specjalistów mających bogate doświadczenie praktyczne w pracy z dziećmi z różnymi zaburzeniami.
Celem studiów integracja sensoryczna jest przekazanie wiedzy z zakresu problematyki funkcjonowania oraz możliwości wspomagania rozwoju dzieci i młodzieży z różnorodnym spektrum zaburzeń o podłożu sensorycznym i motorycznym.
Zdobyta wiedza, umiejętności i kompetencje będą przydatne do pracy jako terapeuta SI w placówkach edukacji specjalnej, integracyjnej i ogólnodostępnej oraz ośrodkach wczesnego wspomagania, a także poradniach pedagogiczno-psychologicznych i specjalistycznych.
Osoby ubiegające się o przyjęcie na studia podyplomowe z zakresu integracji sensorycznej muszą mieć ukończone studia I i/lub II stopnia.
Studia podyplomowe integracja sensoryczna są realizowane we współpracy z Fundacją In Corpore. Uczestnik otrzymuje świadectwo ukończenia studiów wydane przez Akademia Humanitas oraz zaświadczenia o ukończeniu szkoleń z zakresu: Terapia ręki w ujęciu sensomotorycznym , Terapeuty Integracji Sensorycznej wydane przez Fundację In Corpore (poznaj partnera studiów <<film>> )
Program
Program studiów:
Podczas trzech semestrów nauki zostanie zrealizowany bogaty program teoretyczny oraz praktyczny zapewniający należyte przygotowanie merytoryczne studenta.
1. Terapia ręki
2. Anatomia i neurofizjologia rozwojowa.
3. Ontogeneza systemów percepcyjnych.
4. Psychologia kliniczna w aspekcie zaburzeń sensomotorycznych
5. Psychologia rozwojowa i wychowawcza
6. Podstawy logopedii w zakresie prawidłowego kształtowania mowy
7. Podstawy diagnozy SI
8. Teoretyczne podstawy fizjoterapii u dzieci z zaburzeniami Integracji Sensorycznej
9. Neuropediatria analiza ryzyka dziecka z zaburzeniami Integracji Sensorycznej
10. Teoretyczne podstawy terapii Integracji Sensorycznej w świetle najnowszych doniesień
11. Fizjoterapia- metody wspomagające sensoryczny i ruchowy rozwój dziecka
12. Formy diagnostyczne wykorzystywane podczas analizy zaburzeń sensorycznych
13. Wywiad, kwestionariusze, obserwacja dziecka jako podstawa skutecznej diagnostyki dzieci z zaburzeniami SI
14. Zaburzenia rozwoju układu ruchu a zaburzenia SI (mózgowe porażenie dziecięce, wady genetyczne
15. Diagnoza, wczesne wspomaganie i terapia dzieci z zaburzeniami sensorycznymi (układ taktylny)
16. Diagnoza, wczesne wspomaganie i terapia dzieci z zaburzeniami sensorycznymi (propriocepcja)
17. Diagnoza, wczesne wspomaganie i terapia dzieci z zaburzeniami sensorycznymi (przedsionek)
18. Diagnoza, wczesne wspomaganie i terapia dzieci z zaburzeniami sensorycznymi (wzroku i słuchu)
19. Diagnoza i zlecenia w wybiórczości pokarmowej. Nadwrażliwość i podwrażliwość orofacjalna
20. Dysfunkcje narządu ruchu w procesie integracji sensorycznej. Rodzaj zaburzeń motorycznych oraz metody fizjoterapeutyczne wspomagające proces terapeutyczny
21. Strategie terapeutyczne i ćwiczenia stymulujące układy sensoryczne
22. Cele terapeutyczne i przyporządkowanie ćwiczeń stymulujących zmysły
23. Podstawy psychiatrii dzieci i młodzieży w aspekcie zaburzeń SI
24. Diagnoza i terapia SI dzieci ze sprzężonymi niepełnosprawnościami przede wszystkim z autyzmem
25. Metody wspomagające terapię sensoryczną (czaszkowo-krzyżowa)
26. Metodyka zajęć SI - organizacja pola diagnostycznego i terapeutycznego
27. Elementy sensoplastyki oraz terapii zajęciowej jako element pomocniczy w terapii SI
28. Dziecko rozregulowane. Mechanizmy autoregulacji jako niezbędny krok w integracji zmysłów
29. Wybrane metody terapii SI w świetle najnowszych wytycznych
30. Dieta dziecka sensorycznego
31. Praca z dzieckiem zaburzonym emocjonalnie
32. Technologie informatyczne w procesie wspomaganiu rozwoju (biofeedback)
33. Podstawy konstruowania programu terapeutycznego oraz rola diety sensorycznej w procesie wspomagania prawidłowego rozwoju dziecka. Personalizacja algorytmu postępowania terapeutycznego
34. Metody pracy i terapii dzieci rozregulowanych (pobudzenie lub latencja psychomotoryczna)
35. Komunikacja alternatywna
36. Terapia Tomatisa
37. Zajęcia praktyczne w placówkach In Corpore.
Czas trwania studiów:
W ramach studiów uczestnicy realizują w sumie 295 godzin, w tym m.in.:
Organizacja zajęć:
Studia podyplomowe realizowane przez AH organizowane będą w formule blended learning (hybrydowej) polegającej na łączeniu zajęć stacjonarnych (odbywających się na terenie uczelni) z zajęciami prowadzonymi w trybie on-line (poprzez platformę ClickMeeting, Zoom), pozwalającymi na uczestnictwo w spotkaniu z każdego miejsca na świecie.
*W wyjątkowych sytuacjach Uczelnia zastrzega sobie prawo do zmian w terminach i formule zjazdów.
Warunki zaliczenia:
Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć, zaliczenie praktyki zawodowej, zaliczenie wszystkich przedmiotów określonych w programie studiów, uzyskanie ocen pozytywnych z egzaminów semestralnych oraz zaliczenie praktyki.
W ramach jednego egzaminu semestralnego (na 3 semestrze), uczestnik studiów podyplomowych przygotowuje szczegółową wideo rejestrację obejmującą diagnozę dziecka w przedziale wiekowym od 3 mc-a do 11 roku życia.
Egzamin końcowy polega na przeprowadzeniu i omówieniu diagnozy oraz przeprowadzeniu terapii dziecka (wideo rejestracja), u którego uczestnik studiów podyplomowych podejrzewa zaburzenia z zakresu integracji sensorycznej. Case study zawiera szczegółową analizę wykorzystującą narzędzia dostarczone uczestnikowi podczas procesu nauczania.
tel.: 32 363-12-27 (ZADZWOŃ TERAZ)
fax.: 32 363-12-07
e-mail: podyplomowe.rekrutacja@humanitas.edu.pl
Kadra dydaktyczna
Kształcenie prowadzone jest przez nauczycieli akademickich oraz wykladowców posiadająceych kompetencje zawodowe i naukowe oraz doświadczenie w zakresie właściwym dla prowadzonych zajęć. Kadra dydaktyczna to w głównej mierze praktycy z wieloletnim doświadczeniem zawodowym.
Doktor w dziedzinie nauk medycznych i nauk o zdrowiu w dyscyplinie nauki o kulturze fizycznej na Akademii Wychowania Fizycznego im. J. Kukuczki w Katowicach. Dysertacja obroniona z wyróżnieniem. Ukończyła również studia podyplomowe z zakresu pedagogiki i dietetyki. Absolwentka fizjoterapii na Akademii Wychowania Fizycznego w Krakowie.
Wykładowca akademicki - AWF Katowice, Wyższa Szkoła Edukacji w Sporcie Warszawa - Centrum SI, NPDN Fundacji In Corpore w Katowicach. Dyplomowany terapeuta z zakresu terapii neurorozwojowych. Certyfikowany terapeuta integracji Sensorycznej. Specjalizuje się w diagnozie i terapii zaburzeń autoregulacji i samoregulacji dzieci i dorosłych o podłożu fizjologicznym i emocjonalnym. Właściciel Pracowni Integracji sensorycznej i fizjoterapii dziecięcej Trybik w Bielsku-Białej. Właściciel i wykładowca Szkoła Rodzenia oraz Centrum wspomagania rozwoju małego dziecka przy Beskidzkim Centrum Onkologicznym Szpitala Edmunda Wojtyły w Bielsku-Białej. Właściciel i wykładowca Bartmaj akredytowane centrum doskonalenia zawodowego. Instruktor Szkoleniowiec Centrum Angitia. Realizactor projektów dla Krajowej Izby Fizjoterapeutów z zakresu wad postawy ciała oraz rozwoju psychoruchowego niemowląt. Egzaminator zawodowy – technik masażysta. Wykładowca ekspert dla firmy Nestle Polska w zakresie procedur fizjoterapeutycznych w pediatrii.
Autorka i współautorka 17 publikacji naukowych o tematyce: pediatria, ginekologia, położnictwo, limfologia. Autorka i współautorka 5 rozdziałów w monografiach naukowych i przewodników dla terapeutów z zakresu masażu w pediatrii oraz masażu i technik manualnych dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej. Współtworzy program studiów podyplomowych na kierunku Integracja sensoryczna w Akademii Humanitas.
Prezes Fundacji In Corpore, od kilku lat jest Dyrektorem Centrum Diagnostyki i Terapii In Corpore w Katowicach, Dąbrowie Górniczej oraz Częstochowie, Dyrektor Niepublicznej Specjalistycznej Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej, koordynator, logopeda, specjalista Rehabilitacji Poimplantowej, specjalista Metody Tomatisa, surdopedagog, terapeuta rodzinny.
Magister Fizjoterapii. Nauczyciel Zintegrowanej Edukacji Wczesnoszkolnej i Wychowania Fizycznego. Absolwentka studiów podyplomowych z Oligofrenopedagogiki z Autyzmem i zespołem Aspergera. Członek Polskiego Stowarzyszenia NDT- Bobath. Certyfikowany terapeuta metody NDT- Bobath, certyfikowany terapeuta integracji sensorycznej, trener sensoplastyki. Doktorantka na Śląskim Uniwersytecie Medycznym w Katowicach, realizuje dysertację doktorska z tematyki „Dyspraksja w ujęciu neurorozwojowym”. Wykładowca akademicki, autorka publikacji z zakresu fizjoterapia w pediatrii. Od 2008 roku zajmuję się rehabilitacją dzieci i niemowląt. Stale podwyższa swoją wiedzę i kwalifikacje uczestnicząc w wielu kursach, szkoleniach i konferencjach.
Doktor habilitowany nauk o kulturze fizycznej. Pracownik naukowy, kierownik Zakładu Fizjoterapii Wieku Rozwojowego. Autorka 91 publikacji z zakresu fizjoterapii pediatrycznej w czasopismach krajowych i zagranicznych, współautorka podręcznika wydanego przez Śląską Akademię Medyczną "Podstawy usprawniania neurorozwojowego wg Berty i Karela" oraz podręcznika "Edukacja sensomotoryczna niemowląt".
Wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi zdobywała podczas staży i szkoleń zarówno w Polsce jak i min. w Szwajcarii, Niemczech. Współpracowała z Kliniką Neurologii Dziecięcej w Katowicach, Fundacją Pomocy Niewidomym w Chorzowie oraz pełniła funkcję kierownika Poradni Rehabilitacyjnej. Prowadząca własny gabinet rehabilitacji dzieci w Sosnowcu. Trener i wykładowca warsztatów i kursów z terapii neurorozwojowej. Współorganizatorka kursów NDT-Bobath (w tym pierwszy kurs prowadzony w języku polskim). Prowadząca kurs w zakresie modułu XI - Fizjoterapia w wieku rozwojowym dla osób specjalizujących się w fizjoterapii akredytowanych przy Katedrze i Klinice Rehabilitacji w Katowicach – Ochojcu.
Uczestniczka projektu NCBR: Projekt Ossesec. Realizatorka projektu programu badawczego: Zaburzenia narządu wzroku a postawa ciała u dzieci wczesnoszkolnych w ujęciu posturograficznym i neurorozwojowym.
Opłaty
Najniższa cena w okresie 30 dni przed obniżką 5 600 zł
Wariant płatności
Cena studiów
Płatność
15 rat
Cena regularna
6 600 zł
440 zł
Absolwenci i studenci Humanitas
(15% mniej)
5 610 zł
15 x 374 zł
Bonifikata terminowa 1000 zł
do 31.03.2025 r.
5 600 zł
10 x 450 zł
5 x 200 zł
Zapisz się
1. Wypełnij i wydrukuj kwestionariusz on-line
2.Skompletuj następujące dokumenty:
* W przypadku poniższych kierunków od kandydata wymagane są dodatkowe dokumenty:
- Logopedia - zaświadczenie od logopedy, foniatr y o braku przeciwwskazań do wykonywania zawodu
logopedy (według dowolnego wzoru).
- Psychologia transportu/Psychologia sądowa - kopia świadectwa ukończenia studiów wyższych na kierunku psychologia (oryginał do wglądu przy podpisaniu umowy).
3. Dokonaj opłat za studia:
(wpłat należy dokonywać z wpisanym czytelnie imieniem, nazwiskiem oraz adresem)
KONTO
Akademia Humanitas
ING Bank Śląski S.A. II Oddział w Sosnowcu
24 1050 1360 1000 0008 0337 9932
4. Wybierz formę podpisania umowy finansowej.
Wariant 1
Skompletowane dokumenty dostarcz osoboście do punktu rekrutacyjnego w siedzibie Akademii Humanitas w Sosnowcu
Wariant 2
Skompletowane dokumenty wyślij na adres e-mail: podyplomowe.rekrutacja@humanitas.edu.pl i oczekuj kontaktu od nas.
Po zweryfikowaniu dokumentacji otrzymasz od nas umowę finansową i dalsze szczegółowe informacje.
*W przypadku zapisu ONLINE na wybrany kierunek proszę o wysłanie skanów wymaganych dokumentów jako standardowe załączniki PDF (zdjęcia dokumentów nie są przyjmowane do dokumentacji).
W razie pytań zachęcamy do kontaktu!
Punkt Rekrutacyjny
ul. Kilińskiego 43, Sosnowiec
tel. 032 - 36 - 31 - 206
e-mail: podyplomowe.rekrutacja@humanitas.edu.pl